08 – 587 196 00

Kris-app i Teams

En Kris-app för Microsoft Teams lanserades tidigare i veckan för att underlätta kommunikationen på företag och i organisationer.

Med en gemensamma kraft har Microsoft snabbt tagit fram en Kris-applikation som integreras med Microsoft Teams. Syftet med denna är att underlätta spridningen av aktuell kris-information gällande Corona-viruset.

I applikationen kan du själv utveckla och konfigurera i PowerBI. När appen är konfigurerad synkroniserar du den till Microsoft Teams. I Teams hittar du appen i flik-fältet till vänster. Detta är ett smidigt sätt för er som organisation att skapa en gemensam kanal där viktig information kan förmedlas till anställda.

Vill du få senaste nytt om Microsoft Teams?
Registrera dig för vårt nyhetsbrev så får du alltid information om nya funktioner!

Bland annat kan appen hjälpa dig med;

  • Medarbetare rapporterar sin arbetsstatus (t.ex. att arbeta hemifrån) och kan göra olika förfrågningar till kollegor. Det gör att chefer kan samordna sina team och organisationen kan följa förändringarna.
  • Som administratör kan du nyttja applikationen för att publicera nyheter, uppdateringar och information som är relevant för hela organisationen samt förmedla uppgifter till nödkontakter.
  • Utöver den interna kommunikationen kan ett RSS-flöde läggas till för att organisationen ska kunna följa aktuell information från källor som WHO och lokala myndigheter.

För att kunna utveckla och implementera applikationen krävs;

  • Registrerar dig för Power Apps.
  • En giltig licens och behörighet för SharePoint Online för att kunna skapa listor.
  • En offentlig SharePoint-webbplats där du kan lagra data för appen.
Källa; Microsoft

Här kan du läsa mer om Microsoft Teams;

Kontakta oss Gå till nyheter

Vi använder tredjepartscookies för vår hemsida i syfte att analysera och förbättra upplevelsen på hemsidan och lära oss mer om våra användare. Genom att använda vår webbplats godkänner du användningen av cookies på det sätt som beskrivits. Läs mer

Ok