08 – 587 196 00

Microsoft 365 applikationer

Microsoft har ett brett utbud av applikationer vilket gör det möjligt för er att skräddarsy ett arbetsflöde som passar både verksamheten och individen på företaget - och allt under Microsofts tak.

Det fördelaktiga med Microsoft är att deras breda utbud av verktyg kan möta olika typer av behov inom företaget. Eftersom verktygen är kompatibla och anpassade till varandra är det också väldigt enkelt att samarbeta  och därmed öka produktiviteten.

microsoft 365 applikationer

Det kan vara svårt att veta vilka Microsoft 365 applikationer man ska använda för sitt individuella arbete kontra det gemensamma i en verksamheten. Vi har listat de vanligaste verktygen, i vilket sammanhang de används och vad du kan använda dessa till.

*Applikation/verktyg/program är samma sak

Personligt

Exchange Outlook

Exchange Online/ Outlook
Exchange Online/ Outlook gör det möjligt för användaren att på ett säkert sätt få åtkomst till sin jobb-mail, kalender och kontakter oavsett var man befinner sig. Exchange har ett även ett avancerat säkerhetsskydd för intrångsförsök, spam och skadlig kod. Det är också kompatibelt för att enkelt kunna samarbeta med övriga Microsoft-applikationer och det finns även möjlighet för åtkomst offline(Licens Business Standard eller högre).

onedrive

OneDrive
Detta är din personliga lagringsplats. Onedrive kan liknas med din privata hårddisk där dokument och filer som endast rör dig ska lagras. Skillnaden till en hårddisk är att Onedrive ger dig åtkomst för dig till dina filer oavsett var du befinner dig.

microsoft 365 applikationermicrosoft 365 applikationermicrosoft 365 applikationer

Office Apps
“Office-paketet” kanske du känner igen? Samlingsordet för dessa verktyg heter numera Office Apps. Detta innefattar de mest grundläggande produktivitetsverktygen som exempelvis Word, Excel och Powerpoint.

microsoft 365 applikationer

To-Do
To-do är uppföljaren till Wishlist. To-do är en app där du kan skapa checklistor för dina personliga uppgifter. Det är ett enkelt sätt för dig att strukturera dina uppgifter och få en översikt över deadlines och prioriteringar. Ett komplement till gemensamma projektplaneringar för att se kommande uppgifter utan att distraheras av andras uppgifter i ett projekt. Ladda ner den här direkt till din dator.

microsoft 365 applikationer

OneNote
OneNote är din digitala anteckningsblock som du bär med dig överallt. Du kan kategorisera olika anteckningar och följa upp dina tankar och idéer på ett smidigt sätt - på ett och samma ställe.

Avdelning

microsoft teams

Teams
Företagets primära kommunikationsplattform. Ni kan samarbeta, kommunicera, planera, genomföra och dela filer och dokument på ett smidigt och säkert sätt inom och utanför organisationen.

- Digitala videomöten och samtal, 1:1 chatt eller i grupp
- Separata Teams utifrån avdelningar och interna projekt
- Integration till utomstående applikationer som Planner, Analytics, Power BI
- Kalender-integration
- Godkännanden(Approvals)

microsoft 365 applikationer
Planner
Planner är ett planeringsverktyg för mindre projektplanering. Ni kan tilldela uppgifter, sätt deadlines och koordinera uppgifterna efter kategorier. Ni får en tydlig överblick över projektets tidsperiod, vem som är ansvarig för vilka uppgifter och med hjälp av status kan ni se hur respektive medarbetare ligger till för att säkerställa att projektet genomförs i tid.

microsoft 365 applikationerSharePoint
Företagets gemensamma lagringsplats. Sharepoint är plattformen som används när flera i ett Team eller avdelning behöver långvarig åtkomst och redigeringsmöjligheter av dokument. I Sharepoint sparas sådana dokument och filer som rör verksamheten, både avdelningsvis och på organisationsnivå.

Organisationen

microsoft 365 applikationerSharePoint
Sharepoint kan även användas som ett intranät och går att bygga ut i form av olika "hemsidor". På så sätt kan ni skapa gemensamma och uppdelade plattformar inom organisationen för att samla dokument, kalender, väsentlig information och filer - på ett och samma ställe. Sharepoint är en utmärkt yta när man är fler och behöver få ut information till hela organisationen alternativt avdelningen samtidigt som ni har en tydlig struktur och uppdelning mellan olika avdelningar och verksamhetsområden.

Yammer
Ett verktyg som ofta används av större organisationer och framförallt som en plattform för generell organisationsinformation, socialt nätverkande och diskussioner. Använd Yammer för generell information som gäller hela företaget men även för att skapa grupper för medarbetare med delade intressen. Samla in idéer och synpunkter och se till att alla hålls informerade och samspelta.

 

Vill ni ha hjälp med Microsoft 365 Applikationer och arbetsflöden? 

Som Microsoft Partner kan vi hjälpa er skapa den miljö som passar just erat företag. Vi hjälper er hitta arbetsflöden som fungerar för er, sätter upp och konfigurerar era enheter och ser till att ni får den support ni behöver, när ni behöver den. Hör av dig till oss så berättar vi mer!

Läs mer

 

Kontakta oss Gå till nyheter

Vi använder tredjepartscookies för vår hemsida i syfte att analysera och förbättra upplevelsen på hemsidan och lära oss mer om våra användare. Genom att använda vår webbplats godkänner du användningen av cookies på det sätt som beskrivits. Läs mer

Ok