08 – 587 196 00

Tips för Teams

Hur kommer du igång?

1. Skapa och anpassa ett eller flera team

För att komma igång med Teams och få ut de mesta av det rekommenderar vi att du börjar med att skapa "Team" utifrån er verksamhetsstruktur utifrån de grupper ni vill kommunicera i. Men lugn - det går alltid att lägga till fler allt eftersom.

tips-for-teams

2. Anpassa kanaler i dina team

Teamen du nu skapat kan i sig ha egna kanaler - där du i ditt Team kan strukturera kanalerna utifrån olika områden i Teamet. Låter det krångligt? Tänk dig att du har en avdelning, som i sig består av arbetslag inom den avdelningen, och dom behöver ha ett eget forum att kommunicera - så fungerar kanalerna. De ger dina olika mindre arbetsgrupper möjlighet att ha en egen kanal att kommunicera i utan att störa andra.

3. Struktur i chatt-tråden - använd ämnesraden

Med hjälp av ämnesraden i ditt inlägg kan du döpa ditt inlägg. Det gör att när ytterligare inlägg tillkommer kan ni enkelt hitta och söka bland olika diskussioner i chatt-tråden.

4.  Privat konversation 1:1 i den enskilda chatten

Ovanför symbolen "Team" hittar du "Chatt" där du kan ha privata chatt-konversationer bortom den offentliga Team-kanalen. Här kan du ringa direkt-samtal med ljud eller video, se historik och kommunicera enskilt till en person.

Nu är du igång med ditt Teams och kan börja kommunicera på ett enklare sätt tillsammans med kollegor, kunder och partners. Vill du veta mer?

Kontakta oss Gå till nyheter

Vill du få senaste nytt om Microsoft Teams?
Registrera dig för vårt nyhetsbrev så får du alltid information om nya funktioner!

Vi använder tredjepartscookies för vår hemsida i syfte att analysera och förbättra upplevelsen på hemsidan och lära oss mer om våra användare. Genom att använda vår webbplats godkänner du användningen av cookies på det sätt som beskrivits. Läs mer

Ok