08 – 587 196 00

Är du vårt nya tillskott?

Är du en person som gillar att utbilda och hjälpa andra, exalteras av problemlösning och tycker det är kul att ständigt få lära dig nya saker – då är detta en roll för dig!

Tjänst: Tillsvidareanställning 100 % med 6 månader provanställning
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm
Lön: Månadslön enligt överenskommelse

Om tjänsten

Som supporttekniker hos oss arbetar du dagligen med att stödja och hjälpa våra kunder inom våra affärsområden. Dina arbetsuppgifter kommer att vara att hantera inkommande ärenden, via mail (ärendehanteringssystem) samt telefon genom teknisk support och problemlösning.

Inkommande ärenden är ofta av bred karaktär: hjälp och utbildning, felsökning, teknisk support, dokumentation, uppgraderingar och installationer.

 

Exempel på arbetsuppgifter kan vara

  • Support inom alla våra affärsområden – IT, print, telefoni och konferens
  • Felsökning och problemlösning av varierande tekniska problem kopplat till IT
  • Stöd och avhjälpning i diverse operativsystem, standardapplikationer och programvaror
  • Stöd och avhjälpning av molntjänster som Microsoft 365
  • Installation och support av nya datorer inklusive operativsystem med standardapplikationer och programvaror
  • Konfiguration och administration av molnlösningar som exempelvis Microsoft 365
  • Dokumentation och uppföljning

Krav och personliga egenskaper

För att briljera i rollen som supporttekniker hos oss ser vi att du som person tycker om att hjälpa andra i deras utmaningar, har god analytisk förmåga och tycker att problemlösning är det roligaste som finns. Du har ett intresse för IT, system och teknik samt har en vilja att testa nya lösningar. Det är meriterande om du har arbetat inom en liknande roll tidigare, men inte ett krav. För oss är det viktigt att du som person är service-minded, har god samarbetsförmåga och bemöter våra kunder på absolut bästa sätt.

Eftersom basen i din roll utgår ifrån kommunikation, både via mail och telefon, är det även viktigt att du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, för att på bästa sätt kunna avhjälpa och supportera våra kunder.

Vi på Kontorskraft ser oss som ett lag och det är därför viktigt att du ser dig själv som en lagspelare. Du har god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta tillsammans med andra för att nå gemensamma målsättningar.

Övriga krav:

  • Gymnasial examen (Meriterande med IT/teknisk inriktning)
  • Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • 1 års erfarenhet inom kundservice/helpdesk.

Vilka är vi på Kontorskraft?

Kontorskraft har funnits i 30 år vilket gör att det finns en stabil grund att stå på. Vi ser positivt på personlig utveckling inom företaget och stöttar gärna med vidareutbildningar, kompetensutveckling eller annan förändring som hjälper dig att utvecklas professionellt.

Vi vill att våra medarbetare ska känna en familjär känsla när man arbetar hos oss och att vi tillsammans gör vårt bästa för att våra kunder och kollegor ska må bra i sin arbetsvardag.

 

Gillar du sunt förnuft, hårt jobb och en bulle emellanåt? Då har du kommit rätt.

Skicka in en ansökan till personal@kontorskraft.se så hörs vi vidare! Bifoga gärna:

  • CV
  • Personligt brev

 

Vi använder tredjepartscookies för vår hemsida i syfte att analysera och förbättra upplevelsen på hemsidan och lära oss mer om våra användare. Genom att använda vår webbplats godkänner du användningen av cookies på det sätt som beskrivits. Läs mer

Ok