08 – 587 196 00

IT-supportavtal att lita på

Vi erbjuder ett IT supportavtal för att ni som företag ska få hjälp med era IT-relaterade utmaningar i er arbetsvardag. Med vår egna interna helpdesk ser vi till att ni får den hjälp ni behöver, när ni behöver den.

Vi har högsta prioritet på att våra kunder ska känna att de får den support och stöttning som de önskar. Därför har vi utformat tydliga, enkla och trygga supportavtal anpassade för att möta era behov och förutsättningar.

från 145:- /månaden

Offertförslag

Våra paketeringar

Oavsett paketering ingår alltid full support. Paketeringarna skiljer sig i utsträckning av SLA, proaktiva åtgärder, underhåll och hårdvaruservice.

Bas

Passar verksamheter som önskar full support gällande IT-relaterade utmaningar för sina anställda men även vill hålla kostnaderna nere till ett minimum.

  • SLA: 6 timmar
  • Support
145:-
/per månad

Standard

Passar verksamheter som vill ha full support som även innefattar underhåll av operativsystem och att vi hanterar eventuella hårdvarufel.

  • SLA: 4 timmar
  • Support
  • Service på hårdvara
  • Underhåll och proaktiva åtgärder

 

 

295:-
/per månad

Premium

Passar verksamheter som önskar högsta prioritet, ovanstående åtgärder, installationer och dessutom få support för tredjepartsapplikationer.

  • SLA: 2 timmar
  • Support
  • Service på hårdvara 
  • Underhåll och proaktiva åtgärder
  • Support tredjepartsapplikationer
  • Installation av nya enheter

 

395:-
/per månad

 

”Det är alltid skönt att veta att man kan vända sig till Kontorskraft när man behöver hjälp. IT är en så pass stor del av vårt vardagliga arbete så det måste bara fungera.”

– Maria Lundborg, Office Manager på Priveq Investment

Vanliga frågor och svar

  • Vad innebär SLA?

    SLA betyder Service Level Agreement. Vi har olika SLA tider beroende på vilken paketering du väljer. SLA innebär inom vilken tidsram vi påbörjar felsökningen av ditt ärende samt återkopplar till dig.

    Vi avhjälper er både via mail och telefon och vid behov även på plats utifrån SLA enligt avtal. Med vår fjärrstyrningsagent kan vi på distans snabbt hantera och avhjälpa ert problem på ett effektivt sätt. Vår målsättning är att inkommande samtal per telefon ska besvaras inom 30 sekunder. Vågar ni utmana oss?

  • Vad innebär service på hårdvara?

    Vi hjälper er med hantering av service på hårdvara som har garanti.

  • Vad innebär proaktiv service?

    Vi kan med hjälp av RMM-system automatisera handlingar som utför proaktiv service & underhåll på era företagsdatorer utan att störa er eller er verksamhet.

  • Vad innebär support för 3:e partsapplikationer?

    Vi hjälper er med support och hantering av  3:e parts applikationer som exempelvis visma.

  • Vad innebär installation?

    Vi installerar samt ominstallerar era företagsdatorer hos oss eller via vår fjärrstyrningsagent på distans.

IT-support för dig och dina medarbetare

IT är ett stort orosmoln för många.  Är man inte helt insatt tar det tid att ständigt hålla sig uppdaterad. Oavsett om ni har en IT-avdelning som behöver avlastning eller om ni helt och hållet önskar en extern IT-avdelning så finns vi här för er.

Med vårt IT supportavtal skapar ni en trygghet hos dina medarbetare. Ni sparar både pengar och tid. Låt oss hjälpa er så att ni kan fokusera på tillväxt och utveckling av er kärnverksamhet.

Varför välja vårat IT-supportavtal?

Kostnadseffektivt & tidsbesparande
Till att börja med kan det både reducera era kostader och spara er massor med tid. Ni kanske idag har en IT-ansvarig som knappt hinner med, eller har förlitat er varandra om IT-problem uppstår. Detta blir i längden tidskrävande och kostar dig och verksamheten både tid och pengar. Låt oss hjälpa er så kan ni fokusera på er verksamhet.

Undvik sårbarhet i er IT-miljö
Dessutom genom att ta hjälp av oss ser vi till att lösa era utmaningar på ett korrekt sätt. Undvik nödlösningar eller habrovinker. Det kan i slutändan vara mer riskabelt och göra dig och verksamheten för sårbar och mottaglig för intrång i er IT-miljön.

Get back to business – och det är fort
Verksamhetens IT-miljö är en grundpelare för många företag. För att dina anställda ska kunna fokusera på sitt jobb utan fördröjda störningar är det en därför en trygghet att snabbt kunna vända sig till någon att fråga kring just IT-frågor. På så sätt fortsätter arbetsdagen snabbt och framför allt undviker ni onödigt långa avbrott i arbetsvardagen.

Vår egen helpdesk
Slutligen – Vi har ett sammansvetsat team som varje arbetsvardag finns där för dig och dina medarbetare för att hjälpa er med era IT-utmaningar. Vi har dessutom en målsättning att alltid ha en svarstid på telefon på under 30 sekunder. Vågar ni utmana oss?

 

Är du nyfiken på fler anledningar att ta hjälp av en IT-leverantör? Läs vår artikel ”Fördelar att välja en extern IT-partner”

Läs mer

Vill du veta mer?

Fyll i vårt kontaktformulär och kortfattat beskriv dina önskemål. Därefter ser vi till att du kommer i kontakt med en av våra rådgivare för att tillsammans ha en dialog om vilken lösning som skulle passa er verksamhet.

Vi använder tredjepartscookies för vår hemsida i syfte att analysera och förbättra upplevelsen på hemsidan och lära oss mer om våra användare. Genom att använda vår webbplats godkänner du användningen av cookies på det sätt som beskrivits. Läs mer

Ok